کابینت پولیشی

برای کابینت آشپزخانه ام دی اف بهتر است یا چوب

برای کابینت آشپزخانه ام دی اف بهتر است یا چوب

 

 

 

در مقایسه بین کابینت ام دی اف و چوب برای کابینت آشپزخانه ام دی اف برنده است. با اینکه در مقایسه این دو متریال به نظر میرسد که چوب قوی تر و محکم است و ام دی اف جایگزین ضعیفی است. اما هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

 

 

قیمت کابینت درب ام دی اف

قیمت کابینت درب ام دی اف

 

اما بر خلاف باور عموم، چوب همیشه بهترین انتخاب نیست بلکه گاهی اوقات ام دی اف خیلی بهتر است. برای صاحبخانه هایی که قصد دارند خانه خود را بازسازی کنند دانستن تفاوت ها بین چوب و ام دی اف امری ضروری است.

 

در اينجا با بررسي بین ام دی اف و چوب، مزايا و معايب استفاده از آنها را برايتان توضیح میدهیم.

کابینت آزمایشگاه

کابینت آزمایشگاه

کابینت ام دی اف و چوب طبيعي

 

 
چوب متريالي است که بيشتر براي ساخت مبلمان مورد استفاده قرار مي گيرد. چوب متريالي کاملا طبيعي است در حالي که MDF که در اصطلاح به آن چوب مهندسي شده هم مي گويند، مخلوطي از چوب، ونيرها، الياف، رزين و چسب مي باشد.

قیمت کابینت پی وی سی

قیمت کابینت پی وی سی

کابینت ام دی اف و مزاياي استفاده از چوب طبيعي

استحکام و دوام : چوب استحکام بالایی دارد. اگر مي خواهيد جنسي داشته باشيد که مدت زمان زيادي برايتان کار کند، چوب بهترين گزینه است. استحکام بالایی که چوب دارد سبب شده که در سراسر دنيا براي ساخت خانه و پل ها از آن استفاده کنند. البته استحکام چوب به نوع آن بستگی دارد ، براي مثال چوب بلوط لستحکام بیشتری نسبت به چوب سرو دارد.

زيبا بودن: از لحاظ ظاهر، چوب زيبائي بیشتری نسبت به ام دی اف دارد. مبلمان هاي چوبي به نوع خود بي نظير هستند. اگر الويت شما براي انتخاب جنس، زيبائي آن است، چوب بهترين گزينه است و مدل کابينت شما را خاصو زیبا مي کند. درست همانند مزيت استحکام و دوام، چوب هاي مختلف نیز  ظاهري متفاوت دارند، مثلا چوب بلوط قرمز نسبت به چوب بلوط سفيد استحکام بيشتري دارد اما زيبايي بلوط سفيد بيشتر است.

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس

 

کابینت ام دی اف و مزایای استفاده از چوب

قیمت کابینت پی وی سی

قیمت کابینت پی وی سی

آسيب در برابر رطوبت : چوب بخاطر  نداشتن روکش، در برابر آب مقاوم نيست یعنی ضد آب نیست. فقط چوب بلوط قرمز خاصيت مقاوم بودن در برابر رطوبت را دارد، پس توصيه مي شود براي محافظت از چوب، توصیه میشود که حتما روکش استفاده شود.

 

آلودگي: چوب طبيعي خيلي بيشتر از ام دی اف در معرض آفت زدگي و آلودگی  قرار دارد. استفاده از چوب به خصوص در کابينت آشپزخانه، نياز به نگهداري بالایی دارد.

 

قیمت کابینت پولیشی

قیمت کابینت پولیشی

 

 

 

کابینت ام دي اف

براي عزیزانی که مي خواهند جايگزين خوبي براي چوب داشته باشند، ام دی اف  بهترين گزينه است. ام دي اف در حقيقت يک نوع چوب مهندسي شده است. اسم کاملام دی اف  تخته يا فيبر فشرده شده است. ام دي اف شامل پانل هاي نازک ساخته شده از الياف چوبي- رزين و موم مي باشد.

 

مزيت هاي استفاده از  کابینت ام دی افMDF

 

ورق ام دي اف ترک نمي خورد و تاب برنمي دارد : اين متريال بر خلاف چوب طبيعي مي تواند در برابر تغييرات شدید دمائي و رطوبت مقاومت زيادي داشته باشد. علاوه بر اين به دليل ساختار متراکمی که دارد ام دی اف  ترک نمي خورد. همچنین طرح هاي سفارشي با ام دی اف  آسان تر از چوب انجام پذبر است. برخي از ورقه هاي ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت بسيار بالائي دارند و براي کابينت آشپزخانه بهترین گزینه انتخابی هستند.
 

mdf کابینت معايب استفاده از ام دی اف

 
برخي از ورق هاي ام دي اف به راحتي خش مي افتند و قابل تعمير نيستند، در صورتي که ورق چوب را به راحتي و با استفاد از سمباده مي توان صاف کرد.
ام دی اف در برابر گرماي زياد مقاومت ندارد، پس نبايد براي ساخت مبلمان يا کابينت هاي فضاي بيروني خانه از آن استفاده شود.