لمینت

تاریخچه ی پارکت

تاریخچه ی پارکت، پارکت لغتی فرانسوی بر گرفته از کلمه ی پارکیتر می باشد که در اواخر قرن شانزده میلادی و برای اولین بار توسط یک معمار سوئدی در کاخ لویی شانزدهم از آن استفاده شد. پارکت تا مدت ها به عنوان عایق حرارت ، برودت و صدا و تنها برای مکان های خاصی استفاده می شد اما با گذشت زمان ، به عنوان مصالح ساختمانی پر کاربرد و محبوب در جهان شناخته شد که کف اکثر منازل و شرکت ها را با آن پوشش می دهند . دلیل محبوبیت بالای پارکت زیبایی ظاهری ، تنوع در رنگ و طرح ، مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی ، عایق بودن ، بهداشتی و استاندارد بودن و بسیاری از مزایای دیگر آن می باشد .

 

پارکت

پارکت

تنوع پارکت

پارکت به دلیل تنوعی که در رنگ ، طرح ، جنس و قیمت دارد برای تمام سلیقه ها و اقشار جامعه مناسب می باشد ، بخصوص افرادی که علاوه بر زیبایی به دنبال آرامش و پاکیزگی نیز می باشند . زیرا سطح پارکت نرم می باشد و در صورت بر خورد بدن به آن ، آسیب جدی ای به انسان وارد نمی شود و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان و سریع می باشد پارکت را چگونه تولید می نمایند ؟

 

پارکت

پارکت

پارکت ها اغلب از جنس چوب می باشند که برای ساخت آنها می بایست سه مرحله ی اصلی زیر را انجام داد :

  • ابتدا مواد اولیه ی پارکت که شامل چوب درختان می باشد را تهیه می کنند .
  • سپس چوب برش خورده را خشک می نمایند تا هیچ گونه رطوبتی نداشته باشند .
  • در آخر ، چوب ها را بر اساس اندازه های استاندارد برش می زنند و برای استحکام بالاتر پارکت ، چند لایه چوب را با یکدیگر ترکیب کرده و در یک قالب تولید می نمایند . دیگر مقالات مرتبط با پارکت را نیز مطالعه نمایید.