تفاوت ام دی اف و هایگلاس در چیست

تفاوت ام دی اف و هایگلاس در چیست

 

 

ام‌دی‌اف چیست

اساس ترکیبی ام دی اف از چوب و رزین می باشد و با قرار گرفتن در فشار و حرارت بالا استحکام و مقاومت آن در برابر آتش و… افزایش می یابد. ام دی اف دارای قابلیت ماشین کاری می باشد ولی تا قبل از این فقط چوب های سخت قابلیت ماشین کاری را داشتند. ام دی اف ها معمولا دارای ضخامتی بین 3 تا 40 میلی متر می باشند.

 

تختخواب تاشو

تختخواب تاشو

هایگلاس چیست؟

 

نوعی از ام دی اف است که آن را هایگلاس می نامند. با این تفاوت که روکش هایگلاس از ملامینه نمی باشد و با لایه ای به نام پلکسی گلاس پوشانده می شود. پلکسی گلاس نوعی پلاستیک بسیار مرغوب و مقاوم می باشد که ظاهری شبیه به شیشه و شفاف دارد. این ماده نسبت به شیشه مقاوم تر بوده و دارای مقاومت بالایی می باشد.

 

 

ویژگی‌های ‌هایگلاس

از برجسته ترین خصوصیات هایگلاس درخشندگی بالای آن می باشد، همین ویژگی زیبا باعث شده است تا بازار محصولات چوبی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار باشند. به دلیل اینکه هایگلاس از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است چشمان هر بیننده را به خود جذب مس کند.

کابینت آشپزخانه مدل جدید

کابینت آشپزخانه مدل جدید3

کابینت‌های ‌ام‌دی‌اف برای آشپزخانه

 

‌به دلیل اینکه کابینت های ام دی اف از ضایعات دوریختنی چوب های دیگر تولید می شود پس تنوع رنگی و طرحی بسیار بالایی را خواهد داشت، به همین دلیل این نوع از کابینت ها طرفداران بسیار زیادی را دارند. علاوه بر آن ام دی اف عایق مناسبی در برابر صدا و گرما می بوده و فوق العاده مقاوم می باشد که این ویژگی ها نوعی نقطه قوت به حساب میایند.

طرح کابینت آشپزخانه mdf

طرح کابینت آشپزخانه mdf

مزایا و معایب کابینت‌های ‌ام‌ دی ‌اف

 

ام دی اف در برابر رطوبت هوا مقاومت بسیار بالایی را زا خود نشان می دهد و آسیب نمی بیند به همین دلیل است که از ام دی اف  بیشتر در محیط های آشپزخانه استفاده می شود، علاوه بر آشپزخانه به دلیل مقاومت بالا از ام دی اف در ساخت میزو صندلی، مبلمان و… نیز استفاده می شود.

 

کابینت ممبران

کابینت ممبران

کابینت‌های‌ هایگلاس

 

هایگلاس گونه ای متفاوت از ام دی فا می باشد. این نوع کابینت به دلیل سطح براقی که دارند بسیار شیک و زیبا به نظر می رسند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. یکی از ویژگی های مثبت هایگلاس تنوع رنگی بسیار بالا می باشد. تمیزکاری آسان یکی دیگر از ویژگی هایی می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.