کابینت جزیره

ساخت کابینت ام دی اف MDF

ساخت کابینت ام دی اف MDF

 

 

 

کابینت ام دی اف MDF :  ام دی اف ماده مركب چوبی محسوب می شود که با مواد مختلفی میتوان آن را تهیه کرد. اام در جهان بیشتر ام دی اف ها بر پایه چوب تهیه میشوند و برای ساخت آنها بیشتر از چوبهای نرم مانند چوب کاج استفاده میشود.

 

 

کابینت ممبران

کابینت ممبران

 

کابینت ام دی اف MDF

 

اساس تركیب ام دی اف از چوب و رزین میباشد كه تحت فشار و حرارت قرار میگیرد و با افزایش استحكام و مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری نسبت به چوب نرم خواص بهتری را پیدا میکنند.  در ام دی اف هرچه از روکش های ضخیم تر و مقاوم تر استفاده شود جنس مرغوب تری به دست خواهد آمد، به دلیل اینکه سطح ام دی اف صاف و یکنواخت و نرم است و در آن ترکیبی از فیبرهای چوبی لینگو سلولوزی استفاده شده است در برابر گرما و فشار بالا بسیار مقاوم هستند برای همین ام دی اف بهترین انتخاب برای ساخت کابینت، مبلمان، میز و صندلی است.

کابینت آشپزخانه فلزی

کابینت آشپزخانه فلزی

 

 

پس از تولید ام دی اف میتوان برای ان روکش استفاده کرد که روکش ها علاو بر اینکه جنبه ی تزیینی دارند به سختی و دوام آن نیز کمک میکند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس1

از جمله خصوصیاتی كه باعث ایجاد كاربردهای متفاوتی از کابینت ام دی اف MDF شده است عبارتند از :

 

  • دارا بودن خصوصیـات فیزیـكی و مكـانیكی بالا
  • داشتن دامنه وسیع دانـسیـته و ضخامت و ابـعاد قابل تولید
  • دارای قابلیت های ابزار خوری ، ماشین كاری و سنباده زنی
  • دارای سطح صاف و متراكم و نرم
  • دارای قابلیت شكل پذیری و لبه های صاف
  • وجود نداشتن معایب چوب
  • دارای قابلیت های انجام رو سازی های مختلف مثل انواع روكشی های چوبی و غیر چوبی، رنگ آمیزی و غیره
  • پایدار بودن ابعاد و دارای مقاومت بالا در برابر فشرده شدن
  • دارای زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالت هایی مشابه چوب
  • دارای قیمتی مناسب

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2017

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2017(1)

تاریخچه کابینت ام دی اف MDF

 

صنعت تخته فیبر یکی از صنایع نسبتا جدید در زمینه صنایع چوب میباشد، به طوریکه از اولین کارخانه های تخته فیبر در ایران در دهه 40 به نام فیبر رویال در بندر انزلی و فیبر بابلسر در شهر بابلسر به بهره برداری رسید. اما قابل ذکر است که بزرکترین کارخانه تولید ام دی اف در جهان با ظرفیت 400000 تن از ماده اولیه باگاس در شهر خوزستان به بهره برداری میرسد، که زمینه ی بسیار خوب و عظیمی را برای صادرات این محصول در کشور فراهم خواهد کرد.

قیمت کابینت کلاسیک

قیمت کابینت کلاسیک

امروزه نیاز بازار به ام دی اف از طریق واردات تامین می شود. ام دی اف وارداتی به هر دو صورت خام و روکش شده می باشد که از کشورهای ترکیه، اندونزی، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، اتریش، فنلاند و … وارد ایران می شوند. البته چون محصولات کشور های ترکیه و اندونزی قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها و کیفیت نسبتا قابل قبولی را دارد در باز فعلی ایران طرفداران بیشتری را پیدا کرده است.

 

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران