کابینت جزیره

مزایا و معایب استفاده از کابینت ام دی اف

مزایا و معایب استفاده از کابینت ام دی اف

 

 

شرایط نگهداری از کابینت ام دی اف

کابینت  ام دی اف  به راحتی تمیز می شوند و به همین دلیل است که برای استفاده در آشپزخانه بسیار ایده آل و مناسب می باشد .

 

 

کابینت جزیره

کابینت جزیره

 

اکثر اوقات کابینت ام دی اف گزینه ی مناسب و مقرون به صرفه ای است که هم میتوان در آشپزخانه مورد استفاده قرار داد و هم در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد فراوان دارد. مواد تشکیل دهنده ی ام دی اف تخته های فیبر با دانسیته و پوششی از لایه ی نازکی به نام وینیل میباشند، اگر برای خانه ی خود کابینت های ام دی اف را مدنظر دارید حتما مزایا و معایب آن را مدنظر داشته باشید و با آگاهی کامل تصمیم گیری کنید تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

 

کابینت پولیشی

کابینت پولیشی

 

مزایا کابینت ام دی اف MDF :

 

کابینت ام دی اف MDF هزینه پائینی دارند

از برجسته ترین مزایای کابینت های ام دی اف  قیمت ارزان آن می باشد. به دلیل اینکه مواد تشکیل دهنده ام دی اف فیبر های چوبی، فیبر و رزین هستند بنابراین قیمت ارزان تر و مناسب تری نسبت به کابینت های چوبی دارد. پس اگر قصد دارید کابینت های منزلتان را نو کنید کابینت های ام دی اف بهترین گزینه انتخابی برای شما میباشد.

قیمت کابینت مدرن

قیمت کابینت مدرن

 

کابینت ام دی اف MDF  به راحتی تمیز می شوند

 

به دلیل اینکه سطح کابینت های ام دی اف را لایه های نازکی از وینیل تشکیل داده است به راحتی و سهولت تمیز میشوند . بیشتر لکه ها را با اسفنج یا یک تکه پارچه نرم و آب پاک میشوند. اما برای لکه های مقاوم تر، بهتر است به اسفنج تان کمی شوینده خانگی اضافه کنید. از به کار بردن شوینده های بسیار قوی که دارای مواد نفتی، الکلی یا استون هستند جدا خودداری نمایید، چون ممکن است به سطح کابینت آشپزخانه آسیب بزنند. پس از پاک کردن لکه، بهتر است کابینت را با دستمال کاغذی خشک کرده تا از آسیب های ناشی از رطوبت جلو گیری شود.

کابینت ممبران

کابینت ممبران

کابینت ام دی اف MDF دچار انحراف و بد شکل نمی شود

کابینت های ام دی اف بر خلاف کابینت های چوبی  تاب برنداشته و دچار انحراف نمیشوند. درب کابینت هایی که دچار انحراف شده باشند به راحتی بسته نمیشود. ممکن است طبقه های کابینت نامتقارن نمیشوند. محیط های مرطوب تاثیر بدی بر کابینت های ام دی اف ندارد.

 

معایب کابینت ام دی اف MDF

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس1

کابینت ام دی اف MDF نیاز به مراقبت بیشتر در نگهداری

با اینکه کابینت های ام دی اف در شرایط عادی دوام و پایداری بسیار بالایی دارند اما اگر دچار خراشیدگی یا فرو رفتگی شود تمام کابینت در معرض خرابی و آسیب پذیری قرار خواهد گرفت. به این نکته توجه داشته باشید که معمولا کابینت های ام دی اف قابل تعمیر نیستند . پس مراقب باشید تا دچار کوچکترین شکاف یا ضربه ای نشوند.

مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

کابینت ام دی اف MDF حساس به حرارت

کابینت های ام دی اف  نسبت به گرما و حرارت بسیار تاثیر پذیر هستند، یعنی اگر کابینت های ام دی اف در کنار اجاق گاز قرار داشته باشد ممکن است حباب هایی در آن ایجاد شود و پوست پوست شوند که این حساسیت بالا به حرارت و گرما به دلیل وینیل به کار رفته در آن است.

کابینت آشپزخانه قیمت

کابینت آشپزخانه قیمت