کابینت جزیره

مواد سازنده ی ام دی اف

مواد سازنده ی ام دی اف، کابینت ام دی اف کامپوزیتی متشکل از خرده های چوبی می باشد که در اثر حرارت و فشار بالا در قالب هایی با طول و عرض و چگالی بین 500 تا 800 کیلوگرم بر مترمربع تولید می شود . در این مقاله می خواهیم مواد سازنده و اصلی ام دی اف را معرفی نماییم . مواد اولیه ی لازم برای تولید ام دی اف ماده ی اصلی اولیه ی ام دی اف ، چوب طبیعی درختان می باشد اما از مواد لیگنو سلولزی همانند تفاله ی نیشکر یا باگاس نیز می توان استفاده نمود .

 

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

برای تولید ام دی اف

  1. چوب ها را می توان به صورت جدا گانه و یا مخلوط استفاده نمود .
  2. بهتر است بیشتر از چوب های باریک ، شاخه ها و خرده چوب هایی که کف زمین جنگل یافته می شود ، استفاده نمود که داز قطع بی رویه درختان نیز جلوگیری کرد .
  3. مواد لیگنو سلولزی که غیرچوبی بوده و اضافات تولید کشاورزی می باشند ، گزینه ی بسیار مناسبی برای جایگزینی چوب هستند و به محیط زیست کمتر آسیب وارد می کنند .
  4. خاک اره و تراشه های رنده شده ی چوب نیز می توانند در مخلوط مواد اولیه ی ام دی اف قرار گرفته و حجم مخلوط را افزایش بدهند .

 

تختخواب تاشو

تختخواب تاشو

مواد شیمیایی استفاده شونده درام دی اف

در تولید ام دی اف عمدتا از یک نوع ماده ی شیمیایی استفاده می شود و آن رزین یا چوب می باشد که نقش اتصال ذرات مخلوط به یکدیگر را دارد . سایر مواد افزودنی استفاده شونده در تولید ام دی اف برای آن که ام دی اف در برابر رطوبت ، حرارت و عوامل محیطی مقاوم و آسیب ناپذیر باشد ، موادی نظیر مواد آهار زنی و حفاطتی و بارد چوب به مخلوط ام دی اف اضافه می نمایند .