نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری همان طور که می دانید ، کاغذ دیواری ها پوشش دهنده های تزئینی برای فضای داخلی ساختمان ها می باشند که با چسب مخصوص بر روی سطوح دیوار چسبانده می شوند . در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با روش نصب کاغذ دیواری و مزایای استفاده از آن آشنا نماییم . نصب کاغذ دیواری بر خلاف رنگ کردن دیوار ها کاری آسان و سریع می باشد و با چسب های مخصوصی که حلال آنها آب می باشد بر روی دیوار نصب می شود و این چسب ها بوی زننده ای ندارند و به سرعت خشک شده و بوی کم چسب از اتاق خارج می شود . اندک چسب جا مانده بر روی کاغذ دیواری را نیز می توان توسط اسفنج نم دار ، پاکیزه کرد .

 

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

مراحل نصب کاغذ دیواری به صورت زیر می باشد :

سطح دیوار ها می بایست عاری از هر گونه رطوبت و آلودگی باشد و همچنین بر آمدگی ها و فرو رفتگی های دیوار بر طرف شده و دیواری صاف و صیقلی داشته باشیم .

  • اندازه گیری ، برش و چسب کاری کاغذ دیواری ها قبل از نصب

قبل از نصب کاغذ دیواری ها ، ابتدا ارتفاع ، طول و عرض دیوارها را اندازه بگیرید و برش های لازم را با کاتر و به دقت بزنید ، سپس پشت هر برش کاغذ دیواری را با چسب مخصوص کاغذ دیواری آغشته نمایید .

  • با استفاده از شاقول خط های عمودی در اندازه های مشخص بر روی دیوار رسم نمایید

کاغذ دیواری ها را یکی پس از دیگری بر روی دیوار نصب نمایید . جای پریز ، کلید و هر دریچه یا بر آمدگی ای را با استفاده از قیچی یا کاتر ببرید . پس از نصب کاغذ دیواری تا 48 ساعت به آن دست نزنید تا کامل خشک بشود .