پارکت چوب مهندسی

پارکت چوب مهندسی پارکت ، سرامیک ، سنگ و موکت جز رایج ترین مصالح برای پوشش کف فضای داخلی ساختمان ها به حساب می آیند ، پارکت کف پوشی از جنس چوب می باشد که به دلیل مزیت های بالایی که دارد از آن استفاده ی بیشتری نسبت به سایر مصالح می شود . پارکت ها اغلب از جنس چوب طبیعی درختان می باشند و علاوه بر جنبه های ظاهری ، زیباسازی و گرم کردن فضا ، مزیت هایی همچون استاندارد بالا ، بهداشت ، انعطاف و نرمی ، مقاومت در برابر ضربه و عوامل محیطی ، انطباق پذیری با محیط و … نیز دارد .

 

ساختار پارکت چوب مهندسی

1.هسته ی پارکت چوب مهندسی از چند لایه چوب ارزان ساخته می شود .

2.رویه ی پارکت چوب مهندسی از یک تکه چوب مرغوب به ضخامت 5 الی 6 میلی متر ساخته می شود .

 

پارکت

پارکت

مقاومت و پایداری پارکت چوب مهندسی

با توجه به لایه لایه بودن پارکت چوب مهندسی ، پایداری و استقامت این نوع از پارکت 80 درصد بیشتر از پارمت چوب معمولی می باشد . پارکت ها در انواع مختلف در بازار ارائه می شوند و یکی از انواع پارکت ، پارکت چوب مهندسی می باشد  که از چند لایه چوب ساخته شده است ، تعداد لایه ها می بایست حداقل 3 لایه باشد و از نظر ظاهری کاملا مشابه با پارکت چوبی یکپارچه می باشد .

 

پارکت

پارکت

کاربرد های پارکت چوب مهندسی

پارکت چوب مهندسی را می توان در تمامی فضاهای داخلی حتی در آشپرخانه که دارای رطوبت می باشد ، استفاده کرد ، همچنین برای کف سالن های کنسرت و تئاتر که نیاز به عایق صوتی می باشد ، کاربردی است زیرا به دلیل لایه لایه بودن سطوح می توان از فواصل آنها برای عایق سازی استفاد کرد . یکی از کاربردهای مرسوم دیگر پارکت چوب مهندسی ، استفاده از آن در فضاهایی است که از سیستم گرمایشی کف استفاده می کنند زیرا لوله ها و سایر لوازم ضروری سیستم گرمایشی را می توان از بین لایه ها و یا زیر آنها عبور داد .