قیمت کابینت جزیره

آنچه درباره کابینتMDF نمی دانستید

آنچه درباره کابینتMDF نمی دانستید

 

 

کابینتMDF: قبل از هر چیزی بهتر است بهتر از درباره این پدیده نه چندان نوظهور به نام ام دی اف بیشتر بدانیم. ام دی اف از ذرات به هم چسبیده چوب تهیه میشود.

 

کابینت جزیره

کابینت جزیره

 

کدام نوع از کابینت را میپسندید؟ کابینت چوبی،فلزی، ام دی اف یا آلو مینیومی؟ به احتمال زیاد شما هم ام دی اف را کخ چند سالی است زینت بخش آشپزخانه ها شده را انتخاب می کنید زیرا این نوع کابینت ها بخاطر روکش های خیره کننده و زیبایی که دارند زیبایی خاصی به آشپزخانه میدهند. آیا اما کابینت ها هم ما را بیمار میکنند؟

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

  • مزایای کابینت ام‌دی‌اف

این ترکیب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسیب خیلی جدی نمی‌بیند و به همین دلیل کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی زمانیکه رطوبت بالا  می‌رود، منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف‌سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف عایق مناسبی در برابر صدا است و همچنین در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم هستند.

کابینت فلزی درب ام دی اف

کابینت فلزی درب ام دی اف

  • مضرات کابینت ام‌دی‌اف

آنچه ام‌دی‌اف را کمی برای سلامتی خطرناک می‌کند فرمالدیید موجود در رزینی است که ذرات چوب را به یکدیگر می‌چسباند. از این رو فعالان ایمنی و بهداشت کار، به سازندگان این ترکیبات توصیه می‌کنندتا مقدار کمتری فرمالدیید در رزین‌ها استفاده کنند. فرمالدیید ماده‌ای به شکل گاز یا مایع و بدون رنگ همراه با بوی تند شبیه به بوی ادویه‌جات است. در صورتیکه این ماده روی پوست دست و صورت بریزد موجب خوردگی و آسیب شدید به پوست می‌شود. هرچند مقدار فرمالدیید به کار رفته در ساخت ام‌دی‌اف به اندازه‌ای نیست که باعث نگرانی زیادی شود. اما  فرمالدیید در آن می‌تواند هوای خانه را تا حدودی آلوده میکند. که مهندسین چوب، برای پوشاندن سطح ام‌دی‌اف از لایه‌هایی زیبایی که عمدتاً از جنس وینیل هستند، استفاده می‌کنند.

قیمت کابینت مدرن

قیمت کابینت مدرن

  • کابینت‌های فلزی رنگ می‌بازند

کابینت‌های فلزی دیگر طرفداران خود را از دست داده اند. بعد از مدتی در محیط‌های مرطوب شروع به زنگ زدن می‌کنند. لبه‌های تیز در‌ها و ورق‌های فلزی آن باعث جراحات می‌شود. پس از مدتی رنگ آن شروع به کنده شدن و پوسته پوسته شدن می‌کند. باز و بسته کردن درهای آنها با صدای بیشتری دارد. و تنها حسن این کابینت‌ها قیمت ارزان آن است.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس2

  • ایمنی کابینت‏ها

لبه‏ی در‌ها بهتر است فاقد قسمت‌های نوک تیز و برنده و کمی گرد  باشند. کابینت باید به خوبی به دیوار نصب شده باشد. مواد شوینده و شیمیایی را نباید در قسمت‌های پایینی کابینت قرار داد. در غیر این صورت احتمال اینکه کودکان بتوانند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند، خیلی زیاد است.