کاغذ دیواری آبی

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ

 

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ: سوالی که همیشه وجود دارد این است که برای دیوارهای خانه رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ و ممکن است حتی این سوال پیش بیاید که دلایل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ چیست؟ به خاطر همین سوال های پیش آمده که مطمئنا سوال بیشتر افراد است مقاله ای را در رابطه با این موضوع ارائه میدهیم.

کاغذ دیواری سبز

کاغذ دیواری سبز

دلایل برتری کاغذ دیواری نسبت به نقاشی ساختمان

 

اولین دلیل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ زیبایی بسیار زیادی که دارد و همچنین تنوع در طرح و رنگ آن است که در نقاشی ساختمان این مزایا وجود ندارد زیرا نقاشی ساختمان هرچقدر هم که زیبا و حرفه ای انجام شده باشد هیچ وقت نمیتواند مانند کاغذ دیواری طرح های زیبایی را در دیوار ایجاد کند.

کاغذ دیواری آبی

کاغذ دیواری آبی

دومین دلیلی که باعث برتری کاغذ دیواری نسبتب به رنگ روغنی میشود تنوع زیاد کاغذ دیواری در استفاده از آن است در حالیکه در رابطه با رنگ اینگونه نیست. مثلا در استفاده از کاغذ دیواری میتوان کل دیوارهای یک اتاق را هر طرح یا مدلی را که مایل هستید انتخاب کنید میتوانید یک طرف دیوار را از کاغذ دیواری ساده استفاده کنید و طرف دیگر را از کاغذ دیواری طرح دار یعنی انتخاب و سلیقه دست خود شماست اما درباره ی نقاشی ساختمان این موضوع اصلا صدق نمیکند در رنگ آمیزی اتاق ها استفاده بیش از 2 یا 3 رنگ غیر طبیعی است وزیبایی را از اتاق میگیرد و اصولا برای نقاشی یک اتاق تنها از یک رنگ استفاده میشود.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

دلیل سوم برتری  کاغذ دیواری نسبت به رنگ آمیزی طول عمر و دوام بیشتر کاغذ دیواری نسبت به رنگ می باشد .  مثلا اگر برای یک اتاق از کاغذ دیواری های با دوام و با کیفیت بالا استفاده شود، پس از گذشت چند سال به راحتی میتوان آن را تمیز کنیم تا مثل روز اول شود یعنی همان کیفیت روز اول خود را حفظ میکند. این در حالیست که رنگ بعد از 2 یا 3 سال مدام رنگ عوض میکند و به مرور زمین کیفیت آن پایین میاید و هیچ گاه مثل روز اول خود نمیشود.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیورای مخملی

کاغذ دیورای مخملی

و در نهایت آخرین دلیل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ آمیزی این است که کاغذ دیواری عیب های دیوار را خیلی بهتر از رنگ میپوشاند. قطعا شما هم در دیوارها ترک های ریز و درشت را دیده اید که به وسیله ی رنگ آمیزی از بین نرفته اند و گاها بعضی از دیوارها حتی بعد از رنگ آمیزی موجهایی را دارند که با بتونه کاری هم رفع نمیشود. در حالیکه کاغذ دیواری عیب های سطحی دیوار ترک های کوچک و موج ها را به راحت میپوشاند.

کاغذ دیواری فانتزی