تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری امروزه استفاده از کاغذ دیواری بسیار رایج تر از گذشته گردیده است و دلیل این استقبال عمومی ، زیبایی ظاهری کاغذ دیواری و نصب و تمیز کردن آسان و همچنین ماندگاری بالای آن می باشد . در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با شیوه ی صحیح و آسان تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا نماییم .

 

کاغذ دیواری سبز

کاغذ دیواری سبز

مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری

  1. ابتدا به نوع کاغذ دیواری خود دقت داشته باشید زیرا به عنوان مثال کاغذ دیواری های کاغذی که مقدار وینیل آنها پایین می باشد نباید زیاد خیس بشوند یا کاغذ دیواری های وینیلی نباید دچار ساییدگی بشوند و به آهستگی و با پارچه های نرم می بایست آنها را تمیز نمایید .
  2. سپس برای گردگیری سطح کاغذ دیواری ، از جارو برقی استفاده نمایید اما توجه داشته باشید که لبه های جارو تیز نباشند و بر روی کاغذ دیواری خط نیندازند .
  3. دو قاشق چای خوری مایع ظرف شویی را بر روی حوله و یا اسفنج نرم دار آغشته نمایید و سپس در قسمت کوچکی از کاغذ دیواری در دید نمی باشد ، آن را امتحان نمایید و پس از خشک شدن اگر محلول آسیبی تغییری در رنگ و جنس کاغذ دیواری ایجاد ننمود ، تمام کاغذ دیواری را با آن تمیز نمایید . برای تمیز کردن کاغذ دیواری حوله یا اسفنج را به صورت عمودی و از بالا به پایین و یا دورانی حرکت بدهید .
  4. در مرحله ی بعدی به یک سطل آب تمیز و دو عدد حوله یا دستمال تمیز نیاز دارید . دستمال اول را داخل سطل آب قرار داده و نم دار نمایید و کاغذ دیواری را با استفاده از آن بشویید ، توجه داشته باشید که میزان آب آغشته شده بر روی دستمال زیاد نباشد و همزمان دستمال دوم را در دست داشته باشید و هر قسمتی از کاغذ دیواری را که خیس نموده اید به سرعت خشک نمایید .
  5. در نهایت اگر بر روی کاغذ دیواری شما لکه ای وجود دارد می توانید آن لکه را به صورت جداگانه و با استفاده از محلول های پاک کننده ی متناسب با نوع کاغذ دیواری خود تمییز نمایید و توجه داشته باشید همچون مراحل پیشین ، از خیس نمودن کاغذ دیواری و استفاده از مواد شیمیایی زیاد بر روی آن اجتناب نمایید .