کابینت مدرن سفید

فرق پی وی سی و ام دی اف(mdf)

فرق پی وی سی و ام دی اف(mdf)

 

پی وی سی از مواد پلاستیکی و مشتقات نفت خام ساخته می شود. پی وی سی در برابر نفوذ حشرات، آب و صدا مقاومت خوبی دارد. برای همین برای ساختمان هایی که بهتر است از مواد مقاوم و مستحکم استفاده شود مناسب هستند از آن طرف کابینت ام دی اف(mdf) در برابر گرد و خاک، حرارت و صدا مقاوم است و برای ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی مناسب است.

 

تختخواب تاشو

فرق پی وی سی ام دی اف(mdf) در پایداری در برابر نور خورشید

نکته ی قابل توجه در فرق پی وی سی و ام دی اف(mdf) این است که پی وی سی در برابر نور خورشید مقاوم است اما پس از مدتی رنگش تغییر می کند و توصیه می شود که از سایبان استفاده شود، هرچند اغلب، پی وی سی برای داخل ساختمان ها استفاده می شود. در مقابل دیوارپوش ام دی اف(mdf) مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارد و رنگ آن به مرور زمان تغییر نخواهد کرد.

 

قیمت کابینت درب ام دی اف

فرق پی وی سی و ام دی اف(mdf) در پایداری در برابر تغییرات دمایی

در صورتی که میزان تغییرات دمایی به حرارت بالا تبدیل شود، پی وی سی حالت اولیه ی خودش را از دست خواهد داد. اما با این حال بررسی ها نشان می دهد که پی وی سی مقاومت بهتری در برابر آتش سوزی نسبت به ام دی اف(mdf) دارد. در حالت کلی کابینت ام دی اف(mdf) در برابر حرارت حساس است و توانایی مقاومت در برابر آن را ندارد. نکته ی مهم این است که هم پی وی سی و هم ام دی اف(mdf) در برابر انبساط و انقباض مقاوم هستند.

 

طرح کابینت آشپزخانه mdf

فرق پی وی سی و ام دی اف(mdf) از جهت عایق بودن حرارت و برودت

پی وی سی مانع از عبور جریان هوا می شود و به نوعی باعث می شود که هوای داخل ساختمان ثابت باقی بماند و از هدر رفتن انرژی سرمایی و گرمایی تا حدود 40% جلوگیری میکند. در مقابل کابینت ام دی اف(mdf) از مقاومت کمتری نسبت به عبور جریان هوا برخوردار است و به راحتی گرما و سرما را هدر می دهد. کاغذ دیواری پوستر را نیز مطالعه نمایید.