کابینت ام دی اف

پارکت سه بعدی

پارکت سه بعدی، پارکت چیست ؟ پارکت ها قطعات چوبی در ابعاد و ضخامت های مشخصی هستند که بر روی کف فضاهای داخلی منزل به صورت کنار هم چسبیده می شوند و علاوه بر گرما و حس آرامشی که به فضا می بخشند ، انعطاف پذیری ، مقاومت و پاکیزگی آسان نیز از دلایل محبوبیتشان به شمار می آید .

پارکت سه بعدی چیست ؟ اکثر پارکت ها ، طرح های دو بعدی دارند ، اما پارکت سه بعدی نیز اخیرا وارد بازار شده است و طرفداران خاص خود را دارد . این پارکت ها در طرح های مدرن و امروزی تولید می شوند و فضای اداری یا مسکونی را مدرن تر و شکیل تر می نمایند .

 

پارکت

پارکت

طرح های پارکت های سه بعدی

پارکت های سه بعدی در هر طرحی می توانند تولید بشوند ، طرح های رایج آنها طرح های هندسی می باشند ، اما طرح جانواران دریایی ، درخت ، آب و سایر اعضای طبیعت نیز در این طرح ها مشاهده می شود . اما رایج ترین طرح پارکت سه بعدی ، تایل های مکعبی می باشند که شامل طرح های مکعبی ، مثلثی و هرمی می شوند . هنگامی که بر روی پارکت سه بعدی وایمیستیم حس می کنیم کف دارای فرو رفتگی و بر آمدگی می باشد و این خطای دید باعث جذابیت بیشتر این پارکت های سه بعدی می باشد .

 

پارکت

پارکت

نصب و پاکیزگی پارکت سه بعدی

نصب پارکت سه بعدی همانند پارکت دو بعدی آسان می باشد اما می بایست ابتدا طرح مورد نظر بر روی نقشه ی فضای داخلی به صورت دستی و یا با کامپیوتر نصب شود و سپس در اجرا به جایگذاری پارکت ها توجه شود تا طرح همانند نقشه ، مرتب و دقیق اجرا شود . تمیز کردن پارکت سه بعدی نیز به همان سهولت پارکت دو بعدی می باشد اما نیاز به دقت و وقت بیشتری دارد. زیرا هر گونه آلودگی بر روی این پارکت ها بیشتر از پارکت های معمولی نمایان می شود .