آشنایی با پارکت لمینت اکسپرینس

آشنایی با پارکت لمینت اکسپرینس لایه های تشکیل دهندی پارکت لمینت :

لایه های فوقانی : این لایه از ترکیب رزین و اکسید آلومینیوم  تشکیل می شود که باعث زیبایی و استحکام محصول می گردد

لایه میانی : از جنس اچ دی اف با فشردگی زیاد است و استحکام بالایی به همراه جذب حداقل آب دارد

لایه کاغذی : این لایه از جنس کاغذ است و در پروسه ی تولید بین لایه فوقانی  و لایه ی اچ دی اف قرار می گیرد

لایه ی تحتانی این لایه از ترکیب رزین و یک لایه عایق تشکیل شده است و مستقیما بر روی فوم قرار می گیرد لمینت ها معمولا به شکل مستطیل هستند و ابعاد عرض انها حدود 14 تا 15 میلیمتر و طول انها بین 120 تا 140 میلیمتر است اکسپرینس با عرض 228 و دو طول 1390 و 1020 و با ضخامت 8 میلیمتر تهیه می شود که با استفاده از این دو به صورت همزمان زیبایی خاصی در دکوراسون فضا ایجاد می شود.

 

پارکت

پارکت

پارکت لمینت

لمینت‌ها به طور معمول آنتی‌باکتریال و ضد حشره هستند و نسبت به آب نیز مقاومت خوبی دارند و آب را به خود جذب نمی‌کنند، البته این به معنای ضد آب بودن پارکت لمینیت نیست و اگر آبی بر روی آن ریخت باید به سرعت جمع شود، لمینت‌ها بر اساس ضریب سایشی دارای استانداردهای مختلفی هستند که با AC نشان داده می‌شوند مانند AC2, AC3, AC4 . هر چه AC بالاتر باشد استاندارد تردد محصول به دلیل مقاومت سایشی بالاتر، بیشتر می شود.

بهتر است برای منازل از پارکت‌های با ضخامت حدود8 میلیمتر و در مکان‌های عمومی از نوع 12 میلیمتر آن استفاده شود. لمینت را روی فوم و به صورت شناور نصب می‌کنند، لمینت‌ها دور تا دور و در هر چهار ضلع دارای شیارهایی (کلیک) هستند که در هنگام نصب، شیارها در یکدیگر قفل می‌شوند یا به اصطلاح کلیک می‌شوند.