کاغذ دیواری و تاریخچه آن

کاغذ دیواری و تاریخچه آن، کاغذ دیواری در حقیقت در زمان ناصرالدین شاه به ایران وارد شد این شاه قاجارکه علاقه زیادی به هنرغرب داشت دستور داد تا دیوار های کاخ گلستان را با کاغذ دیواری بپوشانند. در واقع هنر کاغذ دیواری را به چین باستان می توان نسبت داد زیرا چینی ها خود مخترع کاغذ بودند و حدود 200 سال پیش از میلاد مسیح کاغذ برنج را به دیوار های منازل خود میچسپاندند.

از زمان قرون وسطی طبقه تراز اول جامعه نیز فرشینه هایی به دیوار منازل خود می آویختنند اما این فرشینه های تزیینی بسیار گران بود از این رو تنها افراد ثروتمند توانایی تهیه آن را داشتند این فرشینه ها علاوه بر اینکه به دیوار رنگ می داد به عنوان یک عایق قوی میان دیوار و فضای داخلی اتاق محسوب می شد.

 

کاغذ دیواری سبز

طرح های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های اولیه نیز تصاویر و رنگ های مانند فرشینه داشت و به صورت یک کاغدذ بزرگ گاهی به دیوا ر آویخته می شد و گاهی به آن چسپانده می شد . انگلستان از کشور های پیشرو در صنعت کاغذ دیواری است که قدیمی ترن کاغذ دیواری یافت شده در شهر لندن به سال 1509 بر میگردد.

بریتانیا در اواسط قرن هجدهم میلادی به عنوان بزرگترین صادرکننده ی کاغذ دیواری شناخته می شد . همچنین در اواسط قرن نوزدهم میلادی با گسترش صنعت چاپ توسط نیروی بخار، تولید کنندگان این محصول توانستند با تولید انبوه این محصول قیمت آن را به طور چشمگیری کاهش دهند و در حقیقت باعث قابل خرید بودن آن برای قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه شوند .

 

کاغذ دیواری سبز

طرح های کاغذ دیواری معمولا به صورت های زیر عرضه میشوند

در نمونه اول یک تصویر مشخص، مانند یک نقاشی که تصویری معین در آن دیده می شود ودر نمونه دوم طرح هایی از بافت گرافیکی ایجاد می شود یعنی نقش های کوچکی که تکرار می شوند. بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی فقط 17 روش وجود دارد قرار گیری اشکال مختلف را کنار هم تنظیم میکند و تولیدات تمام سازندگان کاغذ دیواری بر اساس همین 17 روش انجام می شود.