پارکت دیواری چیست؟

پارکت دیواری چیست ؟ پارکت های دیواری به گونه ای از پارکت های چوبی گفته می شوند که به جای این که بر روی کف به عنوان کف پوش نصب شوند بر روی دیوار ها قرار می گیرند در واقع این نوع پارکت به عنوان دیوار پوش نیز مورد استفاده قرار می گیرد این پارکت این امکان را به شما می دهد که با نصب در محیط کار یا منزل نه تنها جلوه ی زیبایی به اتاق بدهید بلکه با هماهنگ کردن رنگ ان با کفپوش به کار رفته دکور منزل و یا محل کار خود را دوچندان زیبا کنید.

پارکت های دیواری کمک زیادی به سالم ماندن دیوار در برابر حوادث طبیعی نیز می کند و به عنوان یک لایه محافظ روی دیوار عمل می نماید در صورت نصب پارکت به عنوان دیوار پوش، تایل ها از هر گونه اسیب مصون می مانند و تا سال های سال می توانید از زیبایی انها بهره ببرید.

 

پارکت

پارکت

استفاده از پارکت دیواری

انتخاب پارکت به عنوان دیوار پوش از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب پارکت لمینت تیره یا روشن به خصوص از لحاظ هماهنگ کردن رنگ ان با کف پوش اهمیت ویژه ای دارد  به خصوص اگر کفپوش از همان نوع و همان رنگ پارکت لمینت دیواری انتخاب شده باشد و نقش پارکت دیواری در جلب توجه برای کسانی که برای اولین بار به خانه یا اداره شما می ایند بسیار موثر است.

 

ذکر یک نکته

لازم نیست تمام دیوار های اتاق را با دیوار پوش های لمینتی بپوشانید بلکه کافیست تنها یک دیوار را پارکت لمینت کنید و دیوار های دیگر را به حال خود بگذارید با این کار علاوه بر این که در استفاده از تایل ها صرفه جویی می کنید باعث ایجاد تنوع در فضای خانه یا اداره ی خود می شوید و این یکی از کاربرد های پارکت دیواری برای دکوراسون داخلی است.