کابینت ام دی اف

معرفی ام دی اف

معرفی ام دی اف همه ی ما حداقل برای یک با نام ام دی اف را شنیده ایم میدانیم محصولی که از آن صحبت می کنیم یکی از فراورده های چوب است که در ساخت کابینت، سرویس های تخت خواب، کمد و . . . کاربرد دارد. اما کابینت ام دی اف واقعا چیست ؟  ام دی اف مخفف واژه ایست که برگران آن در زبان فارسی به معنی تخته ی فیبر با چگالی متوسط است . ام دی اف ها را معمولا با روکش هایی می پوشانند که علاوه بر جنبه ی زیبایی بر مقاوت و دوام آنها می افزاید .

معمولا برای روکش کردن ام دی اف ازروکش ملامینه استفاده می کنند در این روش کاغذ طرح دارکه آغشته به چسب است با فشار و حرارت پرس بر روی ام دی اف نصب می شود. ام دی اف در برابر رطوبت هوا مقاوم است برای همین یکی از موارد پر کاربرد در قسمت هایی از منزل مانند آشپزخانه که رطوبتش زیاد است، محسوب میشود.

 

کابینت ام دی اف

ازجمله ویژگی هایی که سبب استفاده گسترده از ام دی اف شده می توان به مزایای زیر اشاره کرد:

  • قابلیت شکل پذیری، سنباده زنی و ماشین کاری
  • قابلیت روکش با مواد متنوع چوبی و یا غیر چوبی
  • قیمت مناسب
  • زیبایی ظاهری
  • مقاومت در برابر فشرده شدن

 

کابینت ام دی اف

نام تجاری ام دی اف

کابینت ام دی اف برای اولین بار در آمریکا تولید شد نام تجاری این محصول در ابتدا ( بارابورد)  بود و با همین نام تجاری نیز به بازار عرضه می شد در بازار ایران متاسفانه نیاز عمده به این محصول استراتژیک از طریق واردات تامین می شود و واردات این محصول عمدتا از کشورهای مانند فلاند، ترکیه ، اندونزی، اسپانیا و اتریش انجام می گیرد که در بین آنها محصولات ارایه شده از دو کشور ترکیه و اندونزی به دلیل مناسب بودن قیمت و مقاومت و دوام قابل قبول مورد توجه خریداران ایرانی قرار می گیرد.