نحوه ی تمیز کردن پارکت

شاید دغدغه اصلی کسانی که از پارکت برای دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اند نحوه تمیز کرد ان باشد به نحوی که اسیب نبیند و کیفیت ان حفظ شود در این مقاله 4 مرحله ی پاک کردن پارکت را برای شما شرح خواهیم داد. موارد انتخاب پارکت که از مقالات کاربردی وب سایت کاغذباز می باشد را نیز مطالعه نمایید.

طراحی سایت

روش های ایمن برای تمیز کردن پارکت

1-جاروی برقی بکشید : برای تمیزکردن سطح کفپوش روی ان را جاروی برقی یا جاروی دستی نرم بکشید مراقب باشید که تمام گرد و غبار را به خوبی از سطح ان پاک کنید اگر برس جاروی برقی شما چرخی ست دقت کنید تا از یک سر نرم دیگر برای تمیز کردن پارکت استفاده کنید چرخ ها ممکن ست سبب ایجاد خش روی پارکت شوند.

2-استفاده از مایع مخصوص : یکی از بهترین روش ها برای نظافت پارکت استفاده از مواد شوینده ی مخصوصی ست که به همین منظور در بازار وجود دارد و بهتر است برای این کار از دستمال نانو یا حتی تی هایی که جنس پارچه ی انها نانو است استفاده کنید و در صورت نیاز به ابکشی حتما با دستمال کم اب روی سطح ان را پاک کنید بعد از خشک کردن پارکت روی ان را روغن جلا دهنده اسپری کنید تا به ان اسیبی نرسد این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر اب مصرفی شما املاح زیادی دارد برای تمیز کردن کفپوش از اب مقطر استفاده کنید.

3- شوینده هایی که به اب نیاز ندارند استفاده کنید: حتما برای تمیز کردن کفپوش ها موادی را خریداری کنید که استاندارند و خشن نیستند به خاطر داشته باشید که از ترکیب اب و سرکه برای تمیز کردن کفپوش ها استفاده نکنید سرکه باعث ایجاد خش در سطح پارکت می شود و سطح ان را تخریب می کند.

4-از بخار شوی استفاده نکنید : پارکت ها را معمولا با نوعی چسب خاص به سطح می چسپانند همان مقدار کم رطوبت موجود در بخار شوی باعث می شود چسب شل شده و پارکت از سطح جدا شود پس استفاده از بخار شوی گزینه مناسبی برای نظافت پارکت نیست.